söndag 22 januari 2012

Väska av restgarn

Idag har jag påbörjat en väska av restgarner och garner jag inte använder direkt, har så mycket av det så det är nog på tiden att knepa ihop något! Så väskan innehåller både akryl och bomull och säkerligen fler roliga blandningar!

Det mönster jag följer är detta:
http://mylittlecitygirl.com/free_patterns/floral_fiesta_backpack.pdf

Har dock gjort bottnen 3 varv större så den blir väl en "XL" då jag tyckte den såg så liten ut. Men nu när jag har påbörjat kanterna känns det som ett evighetsprojekt men den ska bli klar! Kommer nog ta några dagar dock.

Vet inte om jag kommer använda de blommorna som är där, ska se om jag hittar något snyggare att fixa på väskan.

Har även massa Järbo mollygarn som jag ska fixa någonting av, kan inte använda det direkt i detta projekt då det är så jäkla tjockt i jämförelse med de garner jag använder.

Ska se om jag hittar nåt mer roligt att göra just till mollygarnen jag har...

Bild på väskan kommer nog senare för just nu ser den bara allmänt muppig ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar