onsdag 18 januari 2012

Hemlisbyte på FB's virkcafé

Jag har valt att delta i detta och här kommer svaren på frågorna som är ställda :)


FRÅGOR TILL BYTET:
  • Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om? Jag gillar bomullsgarn väldigt mycket då jag tycker amisarna blir snyggare med bomullsgarn :) Men även akryl är ett favvismateriel eller blandgarn akryl och bomull :)
  • Vilken eller vilka är dina favoritfärger? Grön och röd är mina absoluta favoritfärger, typ lime/neongrön och blodrött:) Kan även säga att jag gillar de flesta andra färger med :)

  • Vad tycker du mest om att virka? Små, söta, amigurumisar är favvisen då jag rent ut sagt suger på att virka annat för det blir ojämnt och bubbligt och usch!

  • Har du något drömprojekt att göra som är garnrelaterat? Det vore nog att kunna göra en kofta eller en pläd eller typen sjal av något slag genom virkning. Eller en väldigt stor ami :)

  • Vilken sorts virknålar tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? ergonomiska?) Jag skulle gärna använda clovers ergonomiska nålar då jag lätt får ont i händerna av mina med plasthandtag och vanliga virknålar ska vi inte prata om! Så jag skulle nästan kunna tro att favoriten är ergonomiska. Antingen om man gör de själva eller köper :)
  • Har du något hantverk du är sugen på, men ännu inte vågat/hunnit testa? Det vore väl isåfall kofta/sjal/pläd kategorin då jag inte vågar göra det för jag vill inte att det ska bli fult och sånt, men gör man det inte så blir man inte bättre, jag vet :)

  • Vad tycker du om att unna dig själv? Ben and Jerrys glass! Det brukar jag unna mig med om jag har råd, eller lite garn, böcker, spel till psp eller dator, korsordstidningar, illustrerad vetenskap och dyl :)

  • Vad gillar du helst att dricka? Någon speciell favorit? Jag har ingen speciell favorit på denna fronten då jag SUGER på att dricka (dricker runt 0.5L/dag) men om jag skulle behöva välja så blir det nog... Cola, fanta orange, sprite eller loka citron :) Sen i varmdryck är choklad och te favoriterna. Fruktiga teer som hallon te eller rabarber/grädde :)

  • Favoritgodis? Jag gillar det mesta inom godis, enklare att säga vad jag inte gillar faktiskt: Marmeladkulor och likörgodis! Allt annats gillar jag. Lakrits, choklad, sött, salt, surt! Nom!

  • Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom virkning? (Spinna, scrapbooking, stickning osv.) Bakning tycker jag är roligt och att laga mat! Alla blir saliga när det är kalas här och jag gör allting, tårta, kakor, bullar! Så bakning får jag lov att säga här. Om jag hade kunnat sticka med mina händer så hade jag gjort det men tyvärr ger det mig svåra smärtor i händerna så får undvika det tyvärr!

  • Vilken slags böcker (ej virkning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?) Jag är en biografinörd inom läsning, sånna där riktigt hemska böcker med pedofilinslag. hustrumisshandel och dyl. Men även lite fantasy och romaner går bra det med! Tycker det är skönt att ligga i sängen och läsa massvis!

  • Har du några allergier mot livsmedel? Nej det har jag inte så vitt jag vet!

Sådär, där var svaren klara :) Hoppas den som fick mig får ut lite grann av detta :)

2 kommentarer:

  1. Hej Byteskompis!
    Idag ska jag in till centrum (jag säger inte vart) och införhandla saker till ditt paket! Har en ganska klar bild på vad du ska få...

    Så vem är då jag? Jag kan säga så mycket som att det är lite mer än 20 år sen jag själv gick i gymnasiet, nu har jag man och två barn och lever nära "ekön". Jag har virkat i ganska precis 3 år och har testa ganska mycket olika tekniker. Mer ledtrådar kommer...

    SvaraRadera
  2. Hihi! Jag kan tydligen inte räkna för jag gick ut gymnasiet -98... men det kan va en ledtråd i sig, jag är bättre på bokstäver än siffror..

    /Hemlig byteskompis

    SvaraRadera