onsdag 18 januari 2012

Lite av mina virkade verk jag gjort

Jag har virkat sen julen -09, tiden flyger iväg. Och nu har jag fastnat igen, som jag gör av och till under loven.  Men det är något med virkning som är så otroligt kul men ibland kan man verkligen bli arg över att det går fel om och om igen så man får repa upp hela tiden. Men många timmar går åt, och tiden går fortare när man håller på.


Jag själv var aldrig direkt bra på syslöjd, och detta fick jag höra klart och tydligt av min syslöjdslärare i 7-9 klass. Då fann jag inte virkning och stickning och sånt så kul. Men hur kul är det om man för höra att man rent ut sagt suger på allt som har med slöjd att göra?


Så en dag för 2 år sedan så frågade jag mamma om hon hade något enkelt mönster på dukar och hade lite garn och en virknål. Och på så sätt så började jag virka smått. När duken blev tråkig letade jag på internet och fann amigurumi. Jag tänkte att det kunde vara kul för dukar brukar ju vara något som, ursäkta mig alla som virkar dukar, tanter virkar. Sen gick jag in på bokia med mamma innan jul och såg Mia Bengtssons bok "Virka amigurumi". Sen dess har jag vart fast av och till i virkarträsket.


Och här är mina figurer jag har virkat genom åren:
Alla samlade i bokhyllan
Hundarna längst bak: Från Mitsuki Hoshis bok "Amigurumihundar"
Klubban och kiwiklyftan och den gröna marängen: Från Sandra Moréns bok "Virka sött"
Cthulu: Från Christen Hadens bok "Virka läskigt söta figurer"
Elefanten: Lion Brands mönster
Öga nummer 2: Eget mönster
Bröst: Eget mönster
Pojke som ligger: Från Mia Bengtssons bok "Virka Amigurumi"
Lejon: Lion Brands mönster av en katt
Muffin: Eget mönster


Just nu håller jag på med en till bläckfisk, den är riktigt rolig att göra och tar inte så lång tid :) Senare ska jag nog göra fler bläckfiksar. Men denna jag gör nu ska bli en present till min kusin som fyller år i mars. Man ska börja i tid!
Om ca 1 vecka får jag hem garn, har beställt säkerhetsögon och ska påbörja ett större projekt. Mer info kommer sen när jag har fått hem allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar