onsdag 18 januari 2012

Beställt hem böcker från adlibris!

Jag beställde 3 amigurumiböcker hem idag :) Det blev:
Virka glada amigurumis av Mia Bengtsson, hennes nyaste bok.
Ami ami dogs 2 av Mitsuki Hoshi, hennes andra virka hundar bok fast på engelska då den inte fanns på svenska. Fick första boken i julklapp och tyckte den var lite rolig :)
The complete idiots guide to Amigurumi av June Gilbank, tyckte det lät som en rolig bok och mycket nyttigt att veta och lära sig såsom hur man gör hår och liknande till sina amigurumis. Även denna på engelska :)
Allt som allt gick det på 320 kr. Älskar adlibris då de har billiga böcker och gratis frakt. helt underbart företag :)




Fick även frågan om hur man använder garnsaxen, den är HUR SMIDIG SOM HELST. Helt klart värt de 10 kronorna jag lade på den.
Här kommer en serie bilder för att visa.



Håller om den med handen.





Och kramar åt lite när jag vill klippa.




Och utan en match vinner saxen över garnet.


Det är en ganska vass sax med så det är inget för barnen att hålla på med. Men den är smidig, enkel att använda och otroligt skön när man har problem med händerna :)


Och igår sov jag på eftermiddagen, systern kolla på cartoon network i mitt rum och jag somna brevid henne och vakna 2 timmar senare. Somnade sen 6 imorse för att jag var pigg... Inte bra inte bra men fick gjort ett litet mobilfodral, som ser bajs ut enligt mig men jag är inte bra på att virka funktionella saker eller nu hur man ska säga. Djur och figurer är inga problem.

Men såhär blev den:



Det ska stå sandra där broderat med garn. Och den är orange med gul kant.

Inte den snyggaste kreation jag gjort i alla fall.


Men idag ska jag allt försöka komma i säng i tid så jag hoppas jag lyckas med detta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar