tisdag 13 mars 2012

Vad har jag gjort/påbörjat dessa veckor nu då?

Jo jag har påbörjat en halsduk idag, det ska bli en tubhalsduk sådär vårskön. Älskar att ha på mig sjalar och sånt. Palestinasjal har jag burit i flera år nu och nu när jag äntligen kan göra egna sjalar så får man väl satsa på det. Ska testa ananassjal någon gång men då ska jag köpa ett grönmelerat garn, tror det kommer bli assnyggt...  Om jag får till mönstret då vill säga :P

Men har påbörjat en hel del saker. Är med i virk-a-longen på ami i fokus, har fått igång ett hemligt vårgarnbyte i virka mera som går i starten i slutet av april, jag tror kommer bli asbra för många är på och vill vara med vilket jag tycker är jättekul så VAR MED ni som kollar in och är med i virka mera. Eller så kan ni JOINA virka mera vet jag! Länk dit finner ni här, är en hemlig grupp men ansök bara om ni är intresserade av virkning och annan galenskap! Jag lovar er att ni inte ångrar er en sekund! Det är mitt första arrangemang så jag hoppas det blir asbra utan problem och så. Så länge alla som är med blir nöjda så är jag nöjd :)

Här avslutar jag detta inlägg med lite bilder, nu är sista veckan på praktiken så jag kommer snart kunna göra massa virkverk igen!

Köpte Candy Magazine på Tradera, ett av mina bästa köp på länge! Ska nog göra några godisägg och sånt och ge till min syster i påsk i ett litet ägg :)

Presenten jag ska ge till min praktikplats, ska skriva mönster och lägga ut inom kort på ravelry, det blir ett gratismönster :)


Virk-A-Long kycklingarna :) Min syster gillade dom skarpt och sa att hon älskade dom! Så lär få virka fler sådanna sedan!

Påbörjad säl, inte den snyggaste jag gjort men hey, jag var trött och så, what do you expect!

Detta ska bli något får av något slag... Om jag får till det!
Sist men inte minst, halsduken jag gör.
Mönster på halsduken finner ni här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar