onsdag 22 februari 2012

Praktik

Nu är det 4 veckor praktik på en medicinavdelning. Gjorde första dagen igår och det var helt okej, dock känner man sig otroligt ringrostig när det var ca 1 år sedan man hade praktik senast. Men min handledare är snäller :) Hon ska fixa en dag åt mig på medicinmottagningen så jag kan öva på att ta blodprover om jag skulle få jobba på lasarettet i sommar :) Känns ändå awesome!

Kan säga också att jag har inte vart så trött som igår efter passet på länge men det var gött att få vara i sjukhusmiljö igen även om jag är livrädd för Calici (vinterkräksjukan) så jag hoppas just nu på att det inte kommer någon vinterkräksjuka till avdelningen för då håller jag mig glad :)

Men nu snart ska jag dra mig på pass nummer 2 av 14! Så ska fixa lite, dock tror jag att virkningen kommer bli liiite segare nu när praktiken är igång för man är så trött när man kommer hem :)

Men ciao på er och ha en underbar dag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar