måndag 13 februari 2012

Yarnoholic yes I am!

Kan ju bara säga att jag älskar min mormor kanon-göra-gnu-mycket just nu!
Mamma kom igår och sa "Mormor undrar om du vill ha lite garn av henne, hon har lite rester som hon hade tänkt slänga" och jag sa ja tack, som en garnoholic jag är.

Kommer hem till mormor och hon säger "Ja men om du inte kan använda garmet så släng det".. Det var innan jag visste att det var ca 5-6 kg garn... Med MASSVIS av hela nystan... I'm such a happy penis right now..

And i've noticed i have some ppl visiting my blog from other places than the northern europe so i'll start write in english too so you donät have to use google translate (which we all know sucks hard right?)

Well I love my memaw alot! She gave me like 5-6 kg!!! (11-13 lbs) of yarn which she just had laying there for like 20 years. And before i know the extend of HOW MUCH she gave me she said "Well if you can't use it just throw it away".. Ive thrown away like MAYBE max 1-2hg (like 0,5 lbs) of yarn from that.. But I'm in loove at this moment! And I thought she gave me scrapyarn.. Well she didnt, she gave me whole skeins and such! Love memaw <3

So here's some pics, go envy on me if you want ;)

Everything!
Closeup 1
Closeup 2
Closeup 3
Closeup 4

Så nu håller jag på med att göra tomma snusdosor i aluminium fina :3 ligger ju ändå bara där och skräpar så jag tänkte göra de fina och testa på och se hur snyggt det kan bli, dock så räckte inte det snygga gröna garnet till så första dosan lir 2 färgad :3 kan kanske bli snyggert iaf men denna burk skall användas till nålar och förvara dessa smart :3

Sen ska jag försöka mig på att göra vantar.. Det är Mary-Anns fel! Ska jag sen muttra över vantar och svära som en gnu över dom precis som med evighetsväskan! Men någongång ska ju vara den första med ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar